Jdi na obsah Jdi na menu
 


ČSA opět v Pardubicích

6. 5. 2008

Obrazek

…v Pardubicích

                    

Návštěvy společnosti ČSA na pardubickém letišti byly doposud víceméně vzácností. ČSA nejvíce využívalo letiště kolem roku 2004 kdy zde hojně probíhaly výcvikové lety. Mohli jsme tu spatřit všechny typy letounů od malých ATR-42 po dálkové Airbusy 310. Ale poté tento zájem o LKPD ze strany letecké společnosti ochabl. Pravděpodobně ani armáda neměla příliš velký zájem, aby se jí na letišti proháněly civilní letouny a tak údajně zvýšila přistávací poplatky což se mělo stát pro ČSA značně nevýhodné…. A tak se s námi nadobro letecká společnost rozloučila. Od té doby tu ČSA bylo asi jenom třikrát. Dvakrát pro hokejisty HC Moeller Pardubice a jednou minulý rok, když letělo s „koupákama“ k moři. Tyto lety do přímořských letovisek měly být operovány po celý rok společností ČSA, ale z neznámých důvodů se uskutečnil pouze jeden let. Zbytek sezóny dolétal Travel Service.

                            

Od letošní letní charterové sezóny by se to ale mělo změnit. Cestovní kanceláře Firo tour, Exim tour a Alexadria totiž mají domluvenou přepravu s ČSA, které bude vozit české klienty do Egypta (Hurghada). Doufejme tedy, že tato spolupráce neskončí u prvního letu jako v minulém roce a že ČSA bude lítat z letiště Pardubice celou sezónu.

           

Flotila ČSA: Je tvořena letouny od tří výrobců. Turbovrtulové letouny ATR-42 a ATR-72 slouží pro krátké tratě. Kratších ATR-42 je 8 kusů a ATR-72 jsou 4 kusy. Poté je celkem 20 letounů typu Boeing pro středně dlouhé tratě. 10 kusů ve verzi -500 a 10 kusů ve verzi -400. V posledních letech se začala společnost přeorientovávat na evropského výrobce letounů Airbus. Ve flotile jsou čtyři dálková letadla Airbus 310. Dále pak vesměs středně traťové letouny rodiny Airbus 320. Pět Airbusů 319, osm Airbusů 320 a dva Airbusy 321. Celkem se tedy ČSA může pochlubit flotilou čítající 51 letadel.

           

Co uvidíme v Pardubicích?: Na místním letišti by sem měl nejčastěji objevovat  Boeing 737-400. Není však vyloučeno, že by občas mohl být nahrazen Airbusem 320 neboť oba jsou shodně v konfiguraci pro 162 cestujících.

        

6.5.2008 - Dnešní  let do Hurghady odstartoval další „koupací sezónu“, která by opět podle počtu letů měla být rekordní. Letoun společnosti ČSA dosedl v 14:04 po vizuálním přiblížení na dráhu 27. Po nezbytném doplnění paliva a cestujících odletěl v 15:06 z dráhy 09 směr Egypt. Dnes se nám převedl dá se říct nejstarší a zároveň nejnovější Boeing ve flotile ČSA s registrační značkou OK-VGZ. Nejstarší proto, že byl vyroben v březnu 1990, a nejnovější proto, že u ČSA létá teprve od prosince 2004. Mezi tímto období létat 11 let u Air Berlin jako D-ABAB a 3 roky u Air Europa jako EC-HXT. OK-VGZ se nám také předvedl s nepříliš slušivým modrým krytem pravého motoru, který má půjčený od pozůstalých z Fischer Airu.

        

Foto z dnešního dne + včerejší odlet Ruslana