Zimní chartery 2007/2008
Zimní chartery 2007/2008
No, co si budeme povídat…letos to byl zase nářez přesně jako v minulých letech! :-)
Také tato zima byla jedinečná svým provozem. Letos se asi lámal chleba v typech letounů: zatímco v minulosti jsme byli rádi za nějakej ten B757, tuto zimu jsme byli rádi za nějaké to Tu154. Nepochybně to je znamení, že starým dobrým elegantním letounům je pomalu, ale jistě konec. Přestože jich v Rusku létá stále ještě nespočet, letecké společnosti modernizují své flotily především letouny západní výroby. Nepochybně se na tom podepsaly i předpisy EU a její „černá listina“.
Jeden z nej okamžiků se stal 2. ledna kdy se na stojánce sešly jedny z největších letadel společnosti Kras Air. Nejprve přistál B767, poté Tu-214, následně musel odletět B737 Aeroflotu, aby udělal místo B757. Tohle uskupení stojánka EBY ještě nezažila. Patřičně se také zapotil pan. B z Follow me car, když musel vedle sebe naskládat tyto tři macky! Ještě prekérnější situace nastala když B767 chtěl odletět. Na projetí kolem Tu-214 měl dosti omezený prostor, ale za pomoci profíka z Follow me se doslova protáhnul kolem Tůčka pár centimetrů od travnatého okraje stojánky. To byl opravdu husarský kousek!
Tento nápor cestujících by se určitě špatně zvládal bez nové příletové haly (bývalé rekonstruované vojenské jídelny) Takto se alespoň nemusela zdržovat letadla a mohla odfrčet zpět do Moskvy. Cestující si ale museli počkat na výdej zavazadel neboť výdej zavazadel zatím nebyl rozšířen…
Zajímavá situace také nastala na Silvestra, kdy ráno měl přiletět 18 hodin opožděný let. Původně to měl letět Boeing 757, ale z důvodu nedostatku letounů tohoto typu byly vyslány dva Boeingy 737. Ovšem co se nestalo, přes noc se na RWY vytvořila dosti silná ledovka a tak bylo letiště uzavřeno a probíhalo chemické ošetření RWY, pojezdových ploch a stojánek. Poté co letadla dorazila do řízeného okrsku LKPD jim byla sdělena zpráva o situaci a po domluvě začala vyčkávat nad letištěm. Po hodinovém vyčkávání to jeden z Boeingů z důvodu nedostatku paliva vzdal a letěl do Prahy. Druhý letoun ještě asi půl hodiny vyčkával dokud nebylo letiště otevřeno a poté bezpečně přistál.